tisdag 26 december 2017

Gabriellas första vecka och jul vid Phyllis!

Hej!

Nu har jag varit här i Kenya i lite mer än 2 veckor och det är fantastiskt. 

Naturen var det första som fick mig på fall, det är så otroligt vackert här! Sedan märkte jag även väldigt snabbt vilket gästvänligt land Kenya är. Alla är så trevliga och hjälpsamma.
När jag kom hit var Elin och Jessica här så de introducerade mig i hur barnhemmet fungerar och rutinerna. 


Det har blivit en del kålhackning, potatisskalning och diskning men jag har också hjälpt till med annat, bland annat matlagning och att baka Chapati. 



Sen har det såklart blivit mycket lek, flätning av håret och story time också. Silion 6 år är en mästare på memory, än har jag inte vunnit över henne en enda gång. 


Den 21/12 var vi också några stycken som åkte med bussen till PCEA kyrkan. Några barn skulle döpas och några konfirmerades. Väldigt kul att se hur det fungerar här och barnen var så fina! 


När julen närmade sig var det storstädning som gällde och så har vi klätt granen. Någon som verkligen älskar att dekorera inför jul är Obama! Han gick all in när vi skulle klä granen. 
Sen kom mr Wangobe och hans familj från Lions i Nakuru till barnhemmet med mat inför jul! Fantastiska människor! Det var bland annat socker och mjöl men också filtar till barnen. Alla barnen fick också vars en goodiebag med kakor, klubbor och ballonger! Succé!



Den 25e firade vi jul på barnhemmet. Det köptes 3 gätter som slaktades.  Vi åt massor av god mat. Det var get, ris, friterad potatis, chabati, apelsin, mongobönor och så fick alla vars en läsk. Sen avslutades det med en fantastiskt god tårta som Helen, Sammy Mara och Joseph hade bakat. 



Sen kom såklart även tomten och delade ut julklappar till barnen! 


Vi sjöng också en del, barnen här sjunger väldigt mycket! 


Det var allt för denna gången! Nästa gång det kommer ett nytt blogginlägg från mig är 2018.


Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar