söndag 10 december 2017

Vår nya volontär Gabriella är på väg till Phyllis!

Hej!

Mitt namn är Gabriella och jag fyller 21 år den 17 december. Jag är uppvuxen ute på landet, cirka 20 minuter från Helsingborg. Jag är en glad och positiv människa med mycket energi, kanske för mycket energi ibland! 

Den 11 december slår en dröm i uppfyllelse då jag startar min resa ner till Kenya, till Phyllis. En dröm blir verklighet. För detta har i många år varit min stora dröm. 



Det känns tryggt att åka till Phyllis då jag känner stort förtroende för barnhemmet och föreningen. Jag har många gånger varit inne på olika organisationers hemsidor och läst. Men det har inte känts rätt på något vis. När jag sedan av en slump hittade Kampi ya Motos barns hemsida så kändes allt rätt. Hemsidan är väldigt personlig och att få läsa andra volontärers berättelser gör det till verklighet. Jag ser på en bild på en pojke som leker med ett cykeldäck, att något så enkelt kan vara så kul! Det är dit jag vill åka!

Jag skickade ett långt mail och efter mailkontakt och ett personligt möte blev jag godkänd. Jag ska till Kenya!Jag jobbar med att sälja resor, producera resor och åka som reseledare på bussresor. Jag älskar att resa, möta nya kulturer, människor och få nya erfarenheter. Men denna resan kommer att ge mig så mycket mer, glädje, vänskap, kunskap, medvetenhet är endast en liten del av det jag kommer få uppleva. 

För att få in mer pengar till barnhemmet och aktiviteter som jag kommer göra med barnen så har jag bland annat sålt saker på en loppis utanför Lund. Min älskade mamma ställde upp och var med och hjälpte till. Det var första söndagen i oktober och höstkylan gjorde sig väl påmind. Men många sken upp när jag berättade att alla pengarna går till Phyllis Memorial! De frågade mycket och många köpte lite extra eller gav extra mycket när de visste vad pengarna gick till. 



Sedan hade jag även en Kenyafika med vänner, familj och släkt! Det var en underbar eftermiddag och jag pyntade hela huset med lappar med information om Kenya och barnhemmet. Jag hade även ett lotteri och en tipspromenad. 





Flygbiljetten är bokad, visumet är godkänt, vaccinet är taget, check! Jag är redo för avfärd!

Gabriella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar