onsdag 28 mars 2012

Linns sista ord i det Kenyanska livet.

Holy macaronas, jag kan inte fatta att detta är mitt sista blogginlägg från Kenyansk mark. Tiden här har verkligen gått snabbt, långsamt och givande. Här är ett ställe där man bara kan vara.

Jag har under min tid här sett och upplevt mänsklighetens finaste sida och knutigt vänskapsband som jag hoppas att någon aldrig klipper sönder. Om någon har för avsikt att göra det ger jag dig nu en varning för du vill inte känna på Linns vrede. Jag har även sett och varit med om människans mörkare sidor.

Om lite mer än en vecka lämnar jag Phyllis med blandade känslor. Sorg för att lämna barnen och personalen på Phyllis, ilska och frustration över korruptionen och hur människor behandlas i detta land och lycka över att ha fått chansen att lära känna helt underbara människor.

Det är trist att man inte kan byta plats på Danmark och Kenya för då hade det inte varit så långt att hälsa på utan några bökigheter. Och det hade varit lättare att bättra på brännan inför sommaren.

Ha det gott och jag önskar barnen på Phyllis all lycka jag har och jag vill även tacka Kampi ya Motos barn, alla andra sponsorer och den fantastiska kvinna vid namn Jacinta . Så  lala salama (har glömt hur man säger hejda så god natt får duga).

Kram Linn
Skrivet 22 mars 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar