söndag 11 mars 2012

Fd volontären Lina är tillbaka på Phyllis

"Min ”Phyllis-resa” kommer inte att sluta här. Detta är en livslång resa och ett livslångt arbete. Bara för att min volontärberättelse slutar här, så betyder inte det att detta är det sista ni kommer att höra från mig angående denna fantastiska organisation och detta fantastiska folk. This is just the beginning!

Hakuna Matata
Lina Almeqvist"

Med dessa ord avslutade jag min volontärberättelse den 23 oktober 2011. Men som jag nämnde så skulle det inte vara det sista ni skulle få höra från mig. Nu, cirka sju månader senare är jag tillbaka igen. För att med ny energi och med nya anledningar återvända till barnhemmet och fortsätta min berättelse och mitt arbete

Som jag skrev sist så tror jag att varje människa åter dit av sina egna anledningar. Kanske för att förbättra och göra skillnad eller för att utveckal och utvecklas. Jag skrev även att jag skulle åka dit igen, förr eller senare, för att återförena och återskapa alla dessa band som hann byggas upp under en sommar. Men jag ska även uppfylla en stor dröm jag har haft ett bra tag. Jag ska åka tillbaka till Phyllis Memorial Children´s Home för att försöka sprida vidare ordet om denna fantastiska verksamhet på ett sätt som tilltalar mig. Under fem veckor på barnhemmet ska jag försöka få ner en verklig bild utav hur lätt det är att ta första steget att förbättra någon annans vardag. Jag ska försöka skapa en dokumentärfilm om just deta barnhem. En dokumentärfilm som jag hoppas kommer att framkalla känslor som kan leda till att fler finner intresset att hjälpa till.

För er som följer mig för första gången kan ni få en snabb uppdatering om vad jag har gjort under det senaste året genom att klicka er vidare på följande två länkar:
Varför jag valde att bli fadder: http://kampiyamotosbarn.se/?page_id=24
Min volontärberättelse: http://kampiyamotosbarn.se/?page_id=20

Det var allt jag hade att säga för denna gång! Vi hörs snart igen!

Hakuna Matata
Lina Almekvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar