onsdag 11 november 2015

De där obeskrivliga stunderna..

Häromdagen insåg jag att jag fått en vardag här, min kropp och hjärna har vant sig vid Phyllis-livet. Därför känns det lite skrämmande att anlända hem till en vinter, mörker, kyla och massor av måsten så snart. Visst finns en hemlängtan i mig men den har successivt blivit mindre under tiden jag varit här. Numer spenderas vardagen med två blivande fritids- och bildlärare vilket är superhärligt. Kreativiteten flödar och under de få dagar de varit här har vi redan hunnit ha flera ritstunder, nagellackning, ansiktsmålning och dessutom ett disco. I söndagskväll tog jag fram gitarren och ett stort gäng satte sig runtom. Vi sjöng alla låtar vi kunde i princip och det var ett ögonblick där jag kände sån total lycka. De stunderna blir fler och fler ju längre tid man spenderar här på barnhemmet och är väldigt svåra att beskriva, jag tror alla som besökt Phyllis kan relatera till det. 










Ellinore

1 kommentar: