onsdag 30 november 2011

Välkommen Linn som anländer till Phyllis på lördag!

God dagens!

Jag heter Linn och snart kommer jag att för första gången sätta mina fötter på afrikansk mark. Min resa började i ett klassrum då jag satt vid skolbänken och tittade ut på min gråa värld och drömde mig bort till ett fjärran land, kultur och människor. Nu två år senare kommer jag förmodligen göra samma sak förutom att klassrumsfönstret har byts ut mot ett flygplansfönster och mina drömmar förvandlats till förväntningar.

I mitt svenska liv bor jag i Ängelholm och arbetar som timanställd inom handikapp och äldreomsorgen. Om jag har tid över arbetar jag som fritidsledare på Svenska kyrkans öppna verksamhet.

När jag hittade Kampiyamotos-hemsida kände jag ett litet pirr i magen för allt verkade stämma överrens med min personlighet, intressen och det verkade som ett perfekt äventyr. Jag funderar även på att studera till lärare och detta är en mycket bra chans att känna på hur det är att arbeta med en stor grupp barn.

Väl på plats hoppas jag att jag kan göra vardagen lite lättare för både barn och personal. Framförallt göra mitt bästa för att sprida trygghet, glädje och kanske lite tokigheter, vem vet.

Det ända jag är säker på med denna resa är att på fredag åker en Linn och jag tror att hem kommer att komma en helt annan Linn. Det ska bli kul och se vad de är för någon filur.

Ha det fint!

Kram Linn

1 kommentar:

  1. HEJ LINN!

    HOPPAS DU HAR DET BRA. VI HAR TITTAT PÅ BILDER FRÅN BARNHEMMET. BARNEN VERKAR GLADA OCH HAR ROLIGT TILLSAMMANS. NI HAR DET VARMT OCH HÄR SNÖAR DET. VI KOMMER ATT FÖLJA DIG HÄR PÅ BLOGGEN.

    HÄLSNINGAR FD, VILLANSKOLAN, ÄNGELHOLM.

    SvaraRadera