söndag 2 januari 2011

Hälsa Daniel från Göteborg välkommen

Vi välkomnar Daniel Törnqvist som åker ner till barnhemmet den 3:e januari. Läs nedan om vem han är och vad han har för planer under sin vistelse på Phyllis.

Hej,

Mitt namn är Daniel och nu är det äntligen dags för mig att bege mig neråt på världskartan. Den 3:e lämnar jag Landvetter (Göteborg) för att mellanlanda i London och senare i Nairobi.Som jag förstått det på tidigare volontärer så är det en väldigt händelserik tid med både roliga och jobbiga händelser samt många upplevelser.

Jag tänkte kort berätta vem jag är och varför jag väljer att åka till Kenya. Jag är 20 år och är född och uppvuxen i Göteborg. Jag gick snickarprogrammet och jobbar nu som snickare. På fritiden blir det mycket vänner musik och lite annat smått och gott. Jag tror att jag kan bidra med en del praktiska ting såsom att sätta lite fart på den kommande personalbyggnaden och kolla upp renoveringsmöjligheterna för gästhuset. Sen är jag ju som många andra en sportnörd och älskar att utöva alla typer av sportaktiviteter, mestadels fotboll basket och andra bollsporter. Jag har även ett stort intresse för mat och hoppas kunna få hjälpa till en del i köket och ge mina smaklökar nya minnen. Jag hör av mig mer när jag kommer ner.

Ha de fint så länge. / Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar