tisdag 25 januari 2011

Daniels första inlägg!

Hejsan.

Min första tid på Phyllis har varit intressant. Först gäller det att ställa in sig och ändra sin vanor, men det går ganska fort. Att lära känna baren KAN vara ett jobbigt steg. Men det gäller bara att bjuda på sig själv och våga vara öppen och ge mycket av sig själv. Tar jag fram en boll t.ex. så kommer det garanterat ett antal barn som blir jätteglada av att spela lite och lära sig lite olika lekar.

Jag har lärt mig en del swahili vilket är roligt, något barnen också tycker. Så fort jag säger fel så viker sig barnen av skratt och kort därefter så tillrättavisar dom mig och säger hur jag skall uttala orden. Vi har också lärt köksmästaren Maurice en del svenska köksord som han tycker är väldigt roligt att använda.

I skolan var vi med en dag och hade lite svenska undervisning. Vi lärde barnen veckodagar och räkna från ett till tio. Sen lärde dom oss att räkna på swahilii.

Det kan ibland kännas som det är lite att göra, men då får man leta efter uppgifter för det finns alltid saker att göra. Tiden så här långt har varit intreseant.

Vi hörs snart igen! Ha det så bra hemma i Sverige.

Hälsningar Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar