fredag 14 september 2018

Nya volontärer framme i Kenya: Möt Ida Ronholt!

Hej! 

Ida Ronholt heter jag och är 20 år gammal. Jag är en glad och positiv person som gillar när saker händer. Under året har jag arbetat i Svenska kyrkan Knivsta pastorat som informatör och på kyrkans förskola. Det har varit ett kul och utvecklande arbete men nu ser jag fram emot en spännande höst på barnhemmet. 

Jag har sedan länge drömt om att åka till Afrika för att volontärarbeta med barn. Nu ska drömmen slå in! Jag ska vara på barnhemmet i tre månader så jag kommer i december. Jag vill få ett utökat perspektiv på världen och möta en ny kultur. Det tror och hoppas jag att den här resan kommer att ge mig.

Jag och Isabell var i helgen inbjudna hem till Jacinta i Nacka på middag. Jag förväntade mig en middag med mig Isabell och Jacinta. När jag steg in till lägenheten var det fest och fullt av folk. Det bjöds på kenyansk mat och många trevliga samtal. Mellan talen och gospelsångerna hade jag tid att prata med både Ruth och Jacinta om barnhemmet. Nästan alla gäster hade besökt barnhemmet och alla pratade varmt om det. Efter den kvällen gick jag hem med ett leende på läpparna. 

Under min vistelse på barnhemmet hoppas jag att jag kan göra en reklamfilm. Antingen med inriktning mot att få in nya volontärer eller att få nya faddrar och sponsorer till barnhemmet. Jag kommer också att hålla föreläsningar för företag och organisationer om min resa.  

Jag ser fram emot att uppfylla min dröm och få komma till Phyllis. Jag hoppas och tror att det kommer att bli en resa att minnas med ett leende.

Hälsningar
Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar