fredag 14 september 2018

Nya volontärer framme i Kenya: Möt Isabelle Haugen!

Hej! 

Jag heter Isabelle Haugen och var en av studenterna som förra sommaren sprang jublande ut ur Rudbecksskolans korridorer. Det var en otroligt härlig dag som jag hade sett fram emot länge, men dagen innebar inte endast glädje utan också en del funderingar om vad man nu ska göra med sitt liv när man inte längre går efter skolschemat utan plötsligt förväntas bestämma själv vad man vill göra. 

Jag började hösten med att vikariera på en förskola i Nacka, ett ställe jag trivdes väldigt bra på. Barnen var helt underbara och man kände sig så välkommen varje dag man gick till jobbet och möttes av glada barn som kom fram och omfamna en.

Förskolan var absolut en av orsakerna till att jag ville åka till Phyllis, men jag hade också en stor fördel eftersom jag känner Jacinta som startade barnhemmet. Min mormor och hon har jobbat tillsammans i stockholm under många år och Jacinta har berättat att man kan åka ner dit som volontär. Jag tyckte det lät otroligt spännande, så jag gick in och läste på hemsidan om andra volontärers upplevelser och fick en positiv uppfattning av det. Så jag bestämde mig för att ansöka. 

Jag vill inte ha för höga förväntningar innan jag åker, jag hoppas såklart att det kommer bli lärorikt och att vi kommer trivas tillsammans därnere men såhär en dag innan vet jag inte riktigt vad jag har gett mig in i så jag sparar förhoppningarna tills jag är där och får se det med egna ögon. Har som sagt fått ett positivt intryck från tidigare volontärer och barnen verkar vara jättemysiga. 

Min mormor- som åkte ner och besökte Phyllis för ett par år sedan har under många år varit med och bidragit till barnhemmet. Hon har spridit ordet till både släktingar och vänner och skickat ner kläder och annat som behövs dit. Jag kommer självklart även berätta för mina vänner om resan när jag kommer hem- och förhoppningsvis kunna skicka ett och annat bidrag.

Isabelle



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar