torsdag 4 februari 2016

Lär känna vår nya volontär Daniella!

Hej på er allihopa! 

Om bara några dagar är det min tur att åka ner till Phyllis och vara volontär, det ska bli så spännande, lärorikt och roligt! 

Vem är jag då? 
Jag heter Daniella, men ni kan kalla mig för Danni och är 24 år gammal. Jag är född och uppvuxen i Stockholm, men bor sedan 2,5 år nere i Malmö. Jag pluggar just nu till sjuksköterska på Malmö Högskola, men kommer under våren att ta ett studieuppehåll för att besöka Phyllis och studera lite på distans. 

Jag har sedan barnsben varit aktiv inom scouterna eftersom natur och friluftsliv är någonting som ligger mig varmt om hjärtat. När jag var mindre var jag självklart själv scout, för att sedan bli scoutledare för barn och ungdomar och jag har även haft hand om en avdelning för barn med olika fysiska funktionsnedsättningar. Tidigare har jag arbetat på en ”ur-och-skur förskola” uppe i Stockholm och har även arbetat på kollo under sommaren, där inriktningen för verksamheten var utepedagogik, friluftsliv och natur. Då jag arbetat med barn och ungdomar tidigare här i Sverige ser jag verkligen fram emot att se hur det är att vara på Phyllis  tillsammans med barnen och ungdomarna där! 

När jag inte pluggar och är i skolan så har jag världens bästa jobb som vårdbiträde inom hemtjänsten. Där besöker jag äldre och sjuka människor som behöver hjälp att klara av sin vardag. Arbetet där är för mig otroligt givande och något av det bästa jag vet, de fina relationerna och banden man bygger upp med pensionärerna är ovärderliga! Annars på min fritid så tränar jag ganska mycket Crossfit, tycker om att vara ute och röra på mig och mår som bäst när jag får skratta tillsammans med vänner och bekanta! Jag lever med tanken att saker och ting blir vad man gör det till och att goda skratt inte bara förlänger livet, utan snarare är nödvändigt för livet! 

Tankar och förväntningar
Jag har länge velat volontärarbeta utomlands, både för att kunna bidra och hjälpa andra men även för att själv utvecklas och få perspektiv i vardagen. Jag har letat runt bland olika organisationer för att hitta någonting som känns rätt och när jag fick tips från en av Kampi ya Motos faddrar om Phyllis och började läsa mer om barnhemmet och organisationen så kändes det helt rätt att ta kontakt! 

Det känns otroligt spännande och faktiskt ganska nervöst att åka ner till Phyllis! Självklart har jag funderat en hel del på hur dagarna ser ut, hur barnen och personalen är och hur själva landet är… Men oavsett hur mycket jag funderar och tänker så kommer säkert mycket av tankarna och föreställningarna att ändras och klarna upp när jag väl kommer dit! 

Sammanfattningsvis ser jag verkligen fram emot min vistelse och hoppas på mycket fina stunder, viktiga samtal, roliga lekar, fantastiska minnen, mycket skratt och gemenskap! 

Hälsningar Daniella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar