onsdag 9 december 2015

Ellinores avskedsinlägg

Den sista tiden i Kenya gick så rusande fort att mitt sista blogginlägg inte blev färdigt förrän nu. De sista dagarna tillsammans med barnen betydde så oerhört mycket för mig och jag är så glad att den sista tiden blev så bra.


Jag ordnade en avslutningsfest som var väldigt lyckad där vi åt god mat, hade fiskedamm, lekar och dans kvällen lång. Så många fina stunder har jag haft och många minnesbilder har etsat sig fast. Minnen och känslor som är svåra att beskriva och som känns så avlägsna nu när jag kommit hem och min andra vardag springer på obehagligt fort. 


Att ta avsked var riktigt svårt och jag gjorde det på det sätt jag gillar bäst; med att sjunga, på både swahili och engelska! Det blev kramkalas, fotosession och många tårar innan jag lämnade Phyllis för denna gång, fylld med så mycket minnen, tankar, sorg och kärlek att det nästan svämmade över.


Nu försöker jag få tid att sortera och samla ihop allt, under tiden återvänder jag till bilderna på alla underbara barn med världens finaste leenden och längtar redan tillbaka!

1 kommentar:

  1. Ellinor.... Jag kan faktiskt förstå dina känslor när det gäller Phyllis och barnen och de som jobbar där... Kärleken mellan människor på denna plats är nästan fysisk...man kan hålla den i sina händer och bara vara... Din resa till alla barnen kommer att finnas kvar länge, länge för att inte säga, för alltid i ditt minne..Ditt möte med alla barnen har gett dig "fina skor att gå framtiden tillmötes i". Att skiljas åt är att ta det första steget till nästa möte. Kramiz och Lycka till i livet. Gunnel "Brunnskakans Moder" <3 <3 :-)

    SvaraRadera