torsdag 31 januari 2013

En kort läsning denna gång


Nu har familjen rest hem igen. Tiden gick alldeles för fort men det var härligt att få träffa Emeli igen. Ja även Mamma och Jan-Ivar också. Det var kul att visa dem hur min verklighet på Phyllis ser ut. Det var även både kul och känslosamt för mamma att få träffa sitt fadderbarn Catherine för första gången. Jag uppskattade även godiset som Emeli hade med sig till mig =)
Vi hade några dagar på Phyllis och sen åkte vi en sväng till Masai Mara.

Här på Phyllis är vardagen kommen igen. Skolan är i full gång och dagarna känns lite mera rutinmässiga. För mig personligen så är det mest skönt att vi är tillbaka med relativt regelbundna mattider. Frukost kl 6, uji kl 11, lunch kl 13 och middag kl 19. Det var nämligen lite si och så med tiderna under lovet.
Vi har numera biblioteket öppet som vanligt tre dagar i veckan och barnen verkar uppskatta det.

I söndags så tog vi med barnen på picknick. Vi gick förbi Shaees och Wendo (grannar) och satte oss på ängen och njöt av solskenet och utsikten.
Barnen fick själva organisera en kö från yngst till äldst för att erhålla fika. Efter en liten stund så lyckades de.

Kaos och förvirring när kön skall bildas


De lyckades riktigt bra till sist.


För mig personligen har drygt 12 veckor nu passerat på Phyllis och knappt 11 återstår. Det känns nästan som att det är dags att börja packa. Tiden går otroligt fort samtidigt som det känns som att jag spenderat en evighet här. Det har hänt så mycket under lovet och det känns som att allting man gör har sådan stor meningsfullhet.

Att jaga och kittla barnen på kvällarna är någonting som jag aldrig kommer att tröttna på. Däremot så har de börjat gadda ihop sig och jagar och kittlar mig numera. Detta är någonting som det måste bli ändring på.

Ja det blev ett relativt kort blogginlägg denna gång. Men håll till godo, vi har en del planerat som ni kommer att kunna läsa om senare.
Ha det så bra hemma i Svea Rike. Vi hörs snart igen.

/Uncle Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar