söndag 26 februari 2012

Jonatans intryck av första veckan på Phyllis!

I skrivande stund har jag varit i Kenya och på Phyllis i 7 dagar. Det kändes väldigt spännande att få komma hit. Jag kom på torsdagskvällen, någorlunda trött efter den långa resan och fick träffa min trevliga volontärkollega Linn. Hon visade mig runt på området och berättade och svarade på mina funderingar och frågor som jag hade. Jag blev presenterad för personalen och för några av barnen.

Min första tid här på Phyllis har verkligen varit fylld av nya intryck och möten. Jag känner att jag ännu inte är riktigt "varm i kläderna". Det har således bara passerat en vecka, men allt eftersom dagarna går så blir det bättre och bättre. Jag börjar mer och mer förstå hur dagarna och dygnen ser ut. Jag börjar sakta men säkert lära känna barnen också, några av dom iallafall. Det är ett projekt i sig att minnas vad alla heter; det är bara att fråga ytterligare en gång tills det sitter.

Jag har varit med vid diverse aktiviteter samt dagsysslor, mer om det i mitt och Linns inlägg. Bland annat har jag städat köket med kocken Maurice. Maurice är för övrigt en underbar karaktär. Som sagt, det har varit en vecka med extremt mycket intryck och möten på alla sätt och vis. Detta är en helt annan kultur än den i Sverige och det är mycket som rör sig i huvudet på mig. Jag försöker lära känna barnen och visa mig intresserad. Jag har ännu inte landat i allt, så att säga, men jag är verkligen glad över att vara här. Det känns bra och spännande. Jag tror verkligen att min tid på Phyllis blir både intressant, givande och rolig.


Mvh Jonatan.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du kommit fram ordentligt! Ta hand om dig, barnen kommer älska dig när de lärt känna dig :)

    SvaraRadera