onsdag 15 februari 2012

Happy Valentine's day!

Som det flesta volontärer redan har påpekat är begreppet tid inget som existerar på Phyllis. Man vaknar upp på morgonen och tänker, åh vilket fint väder det är idag igen och börjar tänka vilken dag det kan vara. Vilket är näst intill lönlöst. Det enda du vet är att det inte är lördag eller söndag för då är barnen lediga förutom på lördag förmiddag.

Nu är det nämligen så att alla hjärtans dag har kommit och passerat. Enligt mig är det en mycket festlig tillställning då man har dedikerat en dag åt kärleken. Så jag och aunt Sara bakade omsorgsfullt och med mycket kärlek en äkta kladdkaka som serverades efter maten. Vilket jag tycker var lite synd för jag tror att det hade smakat rätt gott till ugalin istället för suskumawikin. Här i Kenya har jag lärt mig att uppskatta den kakan mer och mer då det praktiskt taget är omöjligt att misslyckats.

I söndags började vi så smått att göra manus och karaktärer till puppet showen. Så nu på söndag blir det antagligen dockverksta så att det skriker om det. Man vet aldrig vad som händer på Phyllis, då det lika gärna kan vara knäppt tyst i verkstaden! Det är det som jag gillar med Phyllis, man vet aldrig hur det slutar och det ger en lite spänning i vardagen.

Phyllis är tydligen det senaste innestället nu för vi har haft massor med besökare. Först kom en förre detta volontär och hennes sambo och igår anlände ett par som har engagerat sig i aktivgruppen. Jag hoppas att de har och har haft en underbar tid här. Imorgon väntar vi tillökning då den nya volontären, Jonatan, tar sina första steg på Phylliansk mark.

Jag vill även önska André lycka till då han springer omkring i Ugandas djupa skogar på jakt efter de statliga gorillorna.

Ha det jätte bra och sköt om er.
Kram Linn

1 kommentar:

  1. Skickar en Alla Hjärtans Dag kram till dig i efterskott! KRAM Anna

    SvaraRadera