tisdag 22 november 2016

På väg

Hej alla därute som läser denna blogg.

Nu är jag för femte gången på väg till Kenya och Phyllis Memorial Childrens Home.
Det ska bli fantastiskt att få se barnen igen, jag har längtat efter dem i ungefär 11 månader.
Jag har haft telefonkontakt med dem när mottagningen varit okej, så jag får löpande uppdatering på att de mår bra.

Gårdagen gick åt till att packa väskorna och den totala vikten blev ungefär 43kg och innehåller allt från julklappar och pepparkakor till fotbollar och Tom & Jerry dvder.

Som alltid innan jag reser så har jag en spänd förväntan på vad som komma skall.
Jag misstänker att barnen kommer att skälla på mig för att det gått en tid sedan jag klippte och rakade mig.
Men jag hoppas egentligen bara att de lika glada över att se mig som jag
är över att få se dem igen.

I år ska jag försöka lägga upp något inlägg på bloggen under tiden jag är på Phyllis så att ni kan se vad vi har för oss.

Slutligen så vill jag tacka er alla som stödjer barnhemmet och Kampi Ya Motos Barn. Utan er skulle inte detta vara möjligt.

Ta hand om er i kalla och regniga Sverige :)     

   
Kram Uncle Tobias

1 kommentar:

  1. Härligt ! Lycka till med resan och hälsa alla barnen från mig Gunnel "Brunnskakans Moder" Aunti med alla stenarna. De finns med i nästan allt jag gör nu för tiden.Har varit på Phyllis tre gånger och i två av dem tillsammans med Marks Fågelklubb så hela det gänget har också varit och besökt barnen. Vi bodde hs Wendo och Shaeez. Kramizar till hela högen och så finns där en önskan om att vi alla ska träffas igen. Krama Jacinta också Kramiz från Gunnel

    SvaraRadera