torsdag 1 december 2016

Halvtid


Nu har jag varit här ungefär halva tiden och det har varit fantastiskt.


Jag fick ett otroligt fint mottagande av glada barn och Shiro började leka jaga innan jag stigit ur bilen.
Att sedan få krama om Uncle Maurice för första gången sedan Mombasa var väldigt härligt för han skrek ut sin glädje.
Sedan fick jag höra från personalen att jag äntligen är hemma igen värmer i hjärtat. 


Som ni förstår så är det många känslor som sköljer över en när man kommer tillbaka till Phyllis.
Första kvällen så satt Susan Chebet som ett plåster på mig och jag får alltid en stor godnattkram när det är läggdags.
Personalen hade gjort ugali och sukumawiki till min ankomst för de vet att jag saknat det. Mycket uppskattat.
Lille Miles som jag inte träffat tidigare kom snabbt fram och hälsade, sedan tog han min keps ur min hand och satte på sig den och gick iväg. Underbara unge.

Jag har tillsammans med volontärerna Kicki, Ingrid och Elin även gjort mycket skoj med barnen. Det har gjorts armband, målats nagellack, ritats och mycket annat. Vi har även hunnit med att bada med de lite äldre tjejerna. Det var ruggigt kallt i vattnet men solen gjorde sitt och brände mina axlar ordentligt. 


På kvällarna brukar vi spelar pingis med tre ihopsatta bord och ett hemgjort nät. I skrivandets stund så sitter 20 barn med oss i gästhuset och tittar på Tom & Jerry på en laptop och äter kakor.

Det är alltid kul att komma tillbaka till Phyllis för det har alltid hänt något nytt. Jag har fått sett växthuset och att det finns bevattningssystem både i och utanför växthuset.  Två nya skolsalar håller på att byggas vilket också är glädjande, man har öppnat en kiosk för att få in mera pengar och antalet djur har ökat. Utöver detta så har man gjort om i köket så det är inte lika rökigt som tidigare.

Jaja, nu ska jag avrunda detta inlägg men ni ska veta att det är fantastiskt att vara tillbaka på Phyllis och att få träffa de underbara barnen och den härliga personalen. 


Bilder får ni nog vänta på tills jag är i Sverige igen och har bättre internemöjligheter.

Ha det så bra.
Uncle Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar