onsdag 14 oktober 2015

Det bästa med att resa

Veckan har bestått av mycket sång och musik, vilket gör mig så glad då det var en av mina förhoppningar innan jag åkte hit. Gitarrlektionerna är fortsätt populära och det är så kul att se barnens utveckling. Vi har även bakat kanelbullar, vilket var både roligt och lite svårt, resultatet blev gott men det var nog själva baket som var mest uppskattat.



Jag finner så många anledningar till att älska detta land, naturen, de fantastiska människorna och den så kallade hakuna-matata-mentaliteten för att nämna några, men att vara här ger mig också insikt i vilken kärlek jag känner till Sverige och till livet jag har möjlighet att leva där. Det tycker jag är det bästa med att resa, att upptäcka en ny plats och en ny kultur och samtidigt få upp ögonen för det fina med tillvaron hemma.


/Ellinore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar