fredag 11 september 2015

Nytt land, nya lärdomar: Hur man bäst nyttjar en tvåls fulla potential

Nu har jag spenderat mer än en vecka här på Phyllis.
En vecka som varit omtumlande, lärorik och helt underbar. Barnen som går i public school är hemma p.g.a lärarstrejk vilket varit väldigt bra för mig då dem lärt mig hur saker fungerar här på Phyllis. Jag har t.ex fått lära mig hur man smidigast hackar kål, kokar ugali, rensar bönor och hur man spelar poker på deras vis. Jag har också lärt mig att en vanlig tvål kan ha väldigt många fler användningsområden än att bara användas till handtvätt. En tvål fungerar även alldeles utmärkt till att diska, tvätta kläder, skura golv och att tvätta skolbussen med.

Förra veckan gjorde jag och barnen från public school en utflykt till Kampi ya Moto. De visade mig runt i byn och jag bjöd på fika. Läsk och muffins till alla 12 barnen kostade ca 40 svenska kr. Mina dagar består annars av väldigt mycket lek. Vi spelar spel, lägger pussel, hoppar hopprep och leker kull. Jag har med andra ord haft en väldigt bra vecka och en bra start på min vistelse här på Phyllis!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar