lördag 5 september 2015

Lär känna Ellinore!

Det känns så overkligt att det jag drömt om och längtat efter under en så lång tid snart ska bli verklighet. Att jag ska få besöka den plats som jag både läst om, sett bilder och filmer ifrån och pratat om konstant det senaste halvåret. Att arbeta som volontär på ett barnhem är något jag velat göra länge och när jag hittade till Kampi Ya Motos barns hemsida och började läsa om Phyllis Memorials children's home kände jag direkt att jag hittat rätt fast jag inte ens varit där.

Jag som ska resa till Phyllis under hösten heter Ellinore Eriksson, är 22 år och bor i småstaden Strängnäs. Min vardag består mycket av musik då jag arbetar som sångerska och trubadur och åker runt med min gitarr och framträder i olika sammanhang. Vid sidan av detta har jag arbetat en del inom förskola och även som lärare i en grundskola och inom särskolan i ämnet musik.

Eftersom musik är mitt största intresse bestämde jag mig för att anordna en välgörenhetskonsert som start på min volontärresa, med syfte att sprida ordet om Kampi Ya Motos barn och samla in pengar till barnhemmet. Det har varit ett intensivt arbete och därför är jag så glad att konserten blev så otroligt lyckad!


Jag själv framträdde och hade även tagit dit gästartister som verkligen förgyllde kvällen. Jag visade dessutom filmsekvenser från Phyllis och spelade upp en av sångerna från skivan som spelats in av barnen under våren, på så sätt fick de också vara med fastän det är över tusen mil emellan. Det engagemang jag sett bland mina vänner och bekanta har gjort mig så varm inombords, viljan att hjälpa är så mycket större än jag kunnat ana. Efter att flera lokaltidningar och lokal radio rapporterat om välgörenhetskonserten och min resa så har även många människor utanför min bekantskapskrets engagerat sig och velat bidra.


Jag är inställd på att resan kommer bli tuff, krävande och omtumlande både fysiskt och psykiskt, men också oerhört lärorik, givande och kärleksfull. Det känns fantastiskt att åka ner till Kenya och ta med all den positiv energi som alla i min närhet gett mig inför den här resan och jag hoppas kunna ge av den till alla barn som jag längtar så efter att äntligen få träffa!

/Ellinore Eriksson

1 kommentar:

  1. Lycka till på din resa till Phyllis. Den kommer att ge dig nya referensramar och "fina skor att gå i" resten av ditt liv. Du kommer att få nya vänner och med ditt öppna hjärta så kommer du att få så mycket tillbaka.
    Kramiz och Lycka till önskar jag dig.
    Gunnel "Brunnskakans Moder" (Vi jobbar ju för samma sak liksom)

    SvaraRadera