söndag 22 juni 2014

På väg till Phyllis!

Hej,

Mitt namn är Elin Magnusson jag är 27 år och bor i Malmö med min sambo Magnus. I Malmö läser jag till statsvetare och nu skriver jag min kandidatuppsats om det kenyanska civilsamhällets roll i etableringen av demokrati i Kenya. Jag kommer fortsätta skriva under min vistelse på barnhemmet för att få en bättre inblick i hur det kenyanska civilsamhället fungerar i praktiken.

Förutom mina studier så är jag aktiv i Röda Korset som aktivitetsledare på avdelningen för krigs- och tortyrskadade i Malmö och arbetar med barn som har direkt eller sekundär PTSD (trauma). Jag har också varit aktiv inom Röda Korsets ungdomsförbund som verksamhetsledare i en aktivitetsgrupp för barn mellan 5-8 år på ett transitboende i Malmö. I mitt arbete med barn har jag lärt mig många pedagogiska lekar, lekar som är socialt utvecklande och lekar som bara är roliga.

Jag har alltid haft ett intresse att utforska den Afrikanska kontinenten. Hittills har jag bara varit i västra och norra Afrika och det här kommer blir den första resan till östra Afrika och Kenya.
Jag har ingen aning om vad som kommer hända när jag väl har kommit till barnhemmet, men jag hoppas på många skratt, lekar, pratstunder och att kunna ge barnen all uppmärksamhet som de behöver. Det kommer bli kul att lära sig att laga kenyansk mat, jag har förvarnats att
vissa rätter tar tid att lära sig att äta.

Nu är det inte lång tid kvar, snart sätter jag mina fötter på kenyansk mark och resnerverna har börjat komma. Ni kommer att få höra från mig igen när jag har hunnit samla mina första intryck från Phyllis

// Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar