torsdag 4 april 2013

Ny volontär - Frida Jönsson

Hejsan allihopa!

Mitt namn är Frida Jönsson och är nu påväg till Kenya för att vara volontär på Phyllis i ungefär två och en halv månad och jag är super förväntansfull för allt jag kommer vara med om och lära mig!

Jag är 21 år gammal och kommer från den lilla staden Lidköping vid Vänern i mellersta Sverige. Det är också i den här staden jag gick ur gymnasiet, snart två år sen är det sen jag tog studenten från teknikprogrammet med inriktning design, och nu kikar jag på en högskoleutbildning i ungefär samma bana.

Sen dess till idag har jag pysslat med lite av varje, jag bodde ett år i Genève som aupair och passade samtidigt på att plugga lite franska. Jag har rest runt mycket det senaste året och har därför inte haft någon fast anställning utan jobbat som vikarie på både ålderdomshem och förskola.

Den här resan har jag drömt om länge. Drömmen väcktes första gången när jag var 13 år efter ha läst om en annan tjejs upplevelser som volontär, sen den dagen har längtan bara växt sig större och större.
Jag kommer att lära mig så mycket under de här månaderna, bland annat en helt ny kultur och dess språk. Jag vill lära känna nya människor och försöka se livet genom deras glasögon och på så sätt skapa mig en förståelse för våra olikheter, den förståelsen hoppas jag kunna dela med mig av till alla människor runt omkring mig.

Jag hoppas att jag kan bidra till att intresset för Afrika och deras kultur och samhällen ökar men framförallt hoppas jag kunna inspirera människor att följa sina drömmar, för det är vad jag gör nu.

"A dream is a wish your heart awakes"

//Frida!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Linda heter jag och läser sista året på Karlstad Universitet,tillsammans med min vän, Sophie. Vi studerar turism och har valt ämnet volontärturism till vår avslutande C-uppsats då vi tycker det är ett mycket intressant ämne. Vi letar nu efter volontärer som är aktiva eller har varit aktiva inom området för att kunna få en insikt gällande volontärarbete. Vi undrar därför om vi skulle få intervjua dig genom att ställa några frågor via mail om du har någon möjlighet? Du som person och organisationen kan vara offentlig eller anonym i uppsatsen.
    Detta skulle uppskattas oerhört!

    Med vänliga hälsningar

    Linda Beäff & Sophie Myhr

    SvaraRadera