fredag 19 april 2013

Inlägg från Frida

På Phyllis är det nu lov och alla high-school elever är tillbaka, sen så har vi även fått besök av Tove, som var volontar här under hösten och hennes kompis Anna. Dem är här för att skriva sin c-uppsats när dem läser till lärare, jättekul tycker jag med lite sällskap som inte riktigt har vant mig vid tanken på att vara ensam volontär här sedan Tobias åkte hem.

I lördags var det festmat på Phyllis!

Det slaktades två getter och en höna till kvällsmat. Jag missade tyvärr get-slakten pga av en välbehövlig dusch, men hönan fick jag vara med på, och hjälpte att dra till att dra bort fjädrarna.

Sammy undrar hur vi brukar göra i Sverige när vi ska äta kyckling, ”jo, vi går till frysdisken på Ica och hämtar en låda med kycklingfiléer”!

Men nu har jag testat det och enligt Sammy så ska jag få sköta hela slakten nästa gång… vi får se hur det blir med det…
Bilderna ar lite mixade men en del från avskedsbaket vi hade Tobias sista kvall, vi körde efter ett muffinsrescept, ...det smakade som havrefras. Men uppätna blev dem ju iallafall så barnen tyckte nog det smakade!
Ha det fint alla, och varma hälsningar fran Phyllis!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar