måndag 5 november 2012

Disco-dans och bad på Kabarak


Hej igen!

Ytterligare en vecka har passerat. I lördags var det disco på Phyllis. Vi fick hjälp av Rachel som poppade popcornen över öppen eld, inget som vi skulle ha klarat av själva. Sedan åts det popcorn och godis och dansades limbo mm. Hanne dansade loss ordentligt och gjorde oss alla väldigt glada!!

I söndags var det dax för grupp nr 2 att åka och bada. Denna gång var det tjejernas tur. Dorkas och Doglas två av lärarna var också med. Det blev bad, fika och fotboll även denna gång och själva bussturen är också uppskattad för barnen som bor på plats. De får ju inte åka annars.

När inget annat händer har jag ofta en klänning, ett par shorts eller en tröja som behöver lagas med mig och sitter lite här och där och syr. Ett bra sätt att få kontakt med både barn och personal. När jag lämnar tillbaka lagade kläder får jag hela tiden nya projekt att ta mig an, så jag är sysselsatt kan man säga.
I övrigt är jag så nöjd att jag är här!! Även om jag börjar känna att det var länge sedan jag såg mina nära och kära där hemma.

När jag sitter och lyssnar på barnen/ungdomarnas högljudda sång och handklappning eller när vi en tidig morgon ser solen gå upp over Riftdalen då får jag nästan nypa mig och påminna mig om det stora i att jag faktiskt är har!!!

Ha det bra! vi hörs/ Gun-Britt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar