fredag 28 september 2012

Ny volontär på väg mot Phyllis och Kenya!

Hejsan!

Jag heter Gun-Britt och bor i Kumla i Närke. Jag är förskollärare men arbetar sedan ett antal år inom särskolan. Nu är det min tur!!! Nu ska jag få åka till Phyllis och det känns fantastiskt ..... och pirrigt. Jaa det är nog för mig som för de flesta andra volontärer - en massa undringar och känslor som snurrar runt i huvudet. Jag är så glad att denna min dröm sedan länge äntligen blir verklighet.

I januari i år var vi på en rundresa i Kenya. Vi fick se vacker och ovanlig natur och många olika sorters djur och fåglar men att få komma till Kenya och leva vardagsliv med barnen och personalen på Phyllis slår nog det mesta. Jag tänker att även om den enskilda volontären kanske inte kan bidra med så stora saker så ger nog volontärverksamheten som helhet en internationell touch åt skolan - en förståelse för att vi människor hör ihop trots att vi lever under olika förhållanden och i olika kulturer. Bra för barnen på Phyllis och bra för oss som får komma på besök.

Så nu börjar det bli dags att packa väskan och hoppas att allt som ska med får plats. Det är bla. en bok från min skola och en hel del saker och pengar som personalen på IKEA Örebro samlat in, köpt sockor och ätit kakor för. Jag har också med pengar från släkt och vänner som ska förvandlas till något bra för barnen på Phyllis.
Den 1:a oktober lyfter planet mot Kenya!!!

Ha det bra så hörs vi framöver. / Gun-Britt

1 kommentar:

  1. Hej Gun-Britt!
    Vi på skolan saknar dig! Vi undrar hur det går med armbanden? Är det varmt? Vad äter ni för mat? Har ni bilar? Finns det telefoner? Hur mår barnen? Vi har många frågor? Hoppas du mår bra!
    Kramar från 7-9D på Kumlaby skola

    SvaraRadera