onsdag 28 februari 2018

Bästa plasten på jorden!

Det är så mycket som händer hela tiden och det är så mycket jag vill berätta om dessa älskade barn och denna underbara plats. Tyvärr är det så svårt att sätta ord på alla sina känslor och reflektioner, för den som funderar på att besöka Phyllis säger jag bara, kom! Det är den bästa platsen på jorden, enligt mig! 

Vi har firat alla hjärtans dag den 14/2. Medans barnen var i skolan smög jag runt i sovsalarna och delade ut vars ett personligt "kort" som jag gjort och lite godis. Fantastiska Mercy hjälpte mig att organisera utdelningen i tjejernas sal och hjälpsamma Boaz hjälpte till i pojkarnas. Personalen fick vars en läsk och såklart vars ett kort! Att få dem att känna sig speciella är något av de bästa jag vet och det som var tanken med denna pyttelilla present. Och när de kom en efter en med kramar och tackade så smälte hjärtat! Det behöver inte alltid vara så mycket, även det lilla kan värma gott! 

I lördags hämtade vi Rebecca, Caroline och Johanna på flygplatsen! Barnen har verkligen sett fram emot att de ska komma. Även jag och alla i personalen såklart!

På kvällen styrde vi upp disco. Det blev godis, popcorn och saft. Även discokulan hängdes upp (barnen turades om att lysa med ficklampan på den), Peter fixade musiken och sen dansade vi till sent på natten! 

Nu har har även barnen gått på lov under en vecka och High shool eleverna har kommit hem! Det är så kul att de är hemma. Det är så spännande att höra vad som händer där de går i skolan. Såklart är det även kul att busa och leka med småbarnen. Johanna hade med sig långa hopprep och det tycker barnen är väldigt roligt! 

Dessutom har några fantastiska människor skänkt material till att bygga en mur. Idag är det endast mur ut mot "vägen" utanför men nu ska det alltså byggas en bra bit in även på andra sidan mot grannarna. Så Samson som kommit hem från sin militärutbildning såg till att de stora pojkarna gick upp innan tuppen och så började de gräva och förbereda. Ett tungt arbete men med bra samarbete kom de långt redan första dagen! 

Nu ska Jag (Gabriella), Johanna och Rebecca iväg på safari i 3 dagar. Jag måste erkänna att  det gör lite ont i hjärtat att vara borta från barnen. 

Jag önskar alla va fick veta vilka underbara ungar det finns här. Var och en har ett hjärta av guld! Älskade ungar!

Kram på er!

Gabriella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar