onsdag 24 oktober 2012

Hälsning från Phyllis


Hej igen!


Nu har jag landat... Jaa i alla fall fysiskt- mentalt börjar jag också finna mig till rätta. Det är så mycket nya intryck, man blir helt överöst.
På Phyllis vaknar man tidigt. Det ser tuppen till och det är bra, för mornarna i Kenya är fantastiska, ljuset, ljuden och dofterna!!!!!! 
Det kan inte beskrivas - måste upplevas.

Men det största här är människorna. Jag är så imponerad.
I förskolan i Sverige talade man för ett antal år sedan om det "Kompetenta barnet ". Här blir det så otroligt tydligt vad en liten eller ung människa kan forma. Det handlar nog om någon slags grundsyn på livet eller nått. Det tål att tänkas på.

I fredags hade vi biblioteket öppet. Det ska Tove och jag försöka ha måndag, onsdag och fredag. Där kan man låna böcker, spela spel, pärla, måla och leka. Vi får se hur det utvecklar sig.

I övrigt är det en del dagliga sysslor som ska utföras. Det största är grönsakerna som ska rensas och hackas till mat åt över 100 personer.
Det tar sin lilla tid men utfors i ett lugnt och avspänt tempo.
Jaa så ser det ut just nu. Tänk att jag är här! Det är så härligt.  

Vi hörs!   /Gun-Britt

Biblioteket



Biblioteket




1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att se en bild på dig Gun-Britt! Vad härligt att höra att du har det bra. Det måste vara en enorm upplevelse och vi här hemma i kalla Sverige väntar på att få höra allt om den.
    Många kramar från oss på lilla annexet.

    SvaraRadera