tisdag 26 oktober 2010

Jessicas sista tid pa Phyllis!

For nagra dagar sedan lamnade jag Phyllis. Jag har haft en fantastisk tid pa Phyllis och jag har upplevt sa mycket. Jag saknar barnen och personalen och hoppas att jag kommer ha mojlighet att halsa pa nagon gang i framtiden.

Min sista lordag arrangerade vi (jag, Carin, Elna och Caroline) ett disco for barnen. Det blev en succe! Vi bjod pa saft och klubbor och vi hade kopt Shakiras CD med laten Waka Waka som ar valdigt popular hos barnen. Vi borjade kvallen med att vi sjong Pippi Langstrump sangen och sen hade vi Limbo, Detta och Shakiras CD fick verkligen igang barnen och sedan dansade de flesta, bade barn och vuxna. Vi hade alla jatte roligt! Tidigare samma dag gick vi till Kampi med tjejerna i klass 5,6 och 7 . Vi valde att bara ta med tjejerna eftersom vi skullle pa en festival, som Wendos organisation arrangerade, som riktade sig mot tjejer. Pa festivalen var det dans, sang och teater. Nagra av vara barn fick upptrada med 2 sanger och dans. De var sa duktiga och modiga. Detta var inget som barnen hade forberett innan utan de gick bara upp och korde. Ruth, Maggie och Sarah i personalen var ocksa med i en grupp som upptrade med sang och dans. De var jatteduktiga!

Vara high school barn har varit hemma pa midterm lov i nagra dagar. Det var kul att traffa dem igen. Nar lovet var slut foljde vi med dem till Nakuru, dar de tar sina matatu till respektive skola. Vi bjod dem pa lunch och satt med dem pa ett internet cafe. Att sitta framfor en dator var forsta gangen for nagra av barnen sa det tyckte det var kul och spannande.

Friidrottstrangen har lopt pa bra. Jag har hunnit med att trana alla skolklasserna i kula, vilket ar kul eftersom alla fatt chansen att prova pa. Nagra av barnen har sagt att de vill vara med och tavla i kula nasta friidrottstavling (det brukar vara 2 st varje ar) nu nar de vet hur man gor. Kul! Innan jag akte lamnde jag kulan som jag haft med mig fran sverige till Douglas (lararen som jag haft mycket kontakt med angaende friidrotten) och han lovade att ta vid dar jag slutade!

An en gang vill jag bara saga att jag har haft en fantastisk tid pa Phyllis och jag har upplevt sa mycket och traffat sa manga harliga vuxna och barn!

Tack for mig!
Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar