fredag 18 september 2009

Fotbollsskola på Phyllis!

Tjenixen på er alla där hemma!
Sandra här. Nu sitter jag på ett internet cafe i Nakuru. Idag ska jag få träffa två volontärarbetare från Sverige (de jobbar inte på barnhemmet utan för en annan förening). Vi ska idag besöka ett barnfängelse, dit barn kommer som antingen blivit ditförd från gatan eller lämnad av sina föräldrar! Mycket hemskt och jag får förbereda mig på att det antagligen inte kommer vara en av dem roligaste upplevelserna.

Nu har jag iallafall satt igång var lilla fotbollsskola! Phyllis Memorial Football school. Det går till såhär, att killarna spelar fotboll på måndag, tisdag och onsdagar. Tjejerna spelar fotboll på torsdag, fredag och kanske söndagar. På lördagarna är det fotbollsmatch som gäller och då är alla med, de som vill givetvis! Första träningen var lite kaotisk men träningen igår, gick hur bra som helst. Det var roligt och det var härlig stämning! Tror nog att det kommer att bli hur bra som helst, vi får jobba på det lite men det kommer att bli bra. Är positivt inställd till detta och tror bra på det! :)Ni får ha det så bra där hemma!

Hur är vädret i Sverige - Här ar det ganska varmt faktiskt!

Kram på er alla från Sandra Peterson, volontär på Phyllis Memorial

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar