måndag 5 maj 2014

Tillbaka till skolbänkarna!

En månad har passerat på Phyllis, en månad sen jag anlände och en månad sen eleverna fick lov och nu är de tillbaka vid skolbänkarna. Under lovet har vi varit på många utflyter till olika platser men främst till Kampi Ya Moto där vi har fikat på ett café för att sen fortsätta våran hike till valfri destination. Vi har varit två vändor med highschool-barnen till Kabarak och badat. I lördags hade vi disco eftersom det var sista lördagen innan skolan började. Jag blandade saft och gjorde godispåsar åt alla och sen dansades det för fulla muggar. 

En ny vardag väntar mig, utan high school-elever och halva dagar utan några barn alls. Det känns tråkigt att de äldre åker tillbaka till sina internatskolor just när man börjat få en avslappnad och givande relation till varandra. Men det har kommit minst lika många internatelever tillbaka till Phyllis Academy så jag kommer ha fullt upp med nya namn och ansikten. 

Jag har lagt stor press på mig själv och haft svårt att riktigt njuta i början av min vistelse här men jag känner att jag börjar komma in i en tillvaro som jag verkligen trivs i och känner mig avslappnad i, lite hakuna matata så att säga.

Oliver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar