lördag 26 april 2014

Nytt från Oliver!

Jag har nu varit här på Phyllis i två och en halv vecka. Dessa veckor har innehållit mycket utflykter runt Kampi Ya Moto, kubbspel, kortspel och annat skoj.

På barnhemmet har det den här veckan byggts en hög mur på hela framsidan vid grinden. Ungdomarna har varit väldigt duktiga och delaktiga i bygget. 

Själv åkte jag på sjukdom i lungor och hals som jag nu behandlar, inget allvarligt bör tilläggas. 
Igår promenerade jag, Irene (f.d. volontär på besök) och highschool pojkarna till poolen i Kabarak för att bada. Lite kyligt men jag tror det uppskattades.


På söndag är det highschooltjejernas tur och då är förhoppningsvis bussen här.
Jag har börjat komma in i en vardag på Phyllis som känns bekväm även om det är lov och barnen har mycket dötid. Ibland kan jag känna att de inte har förståelse för att jag är ensam volontär och tror att vi kan gå på utflykter varje dag ( vilket vi gjort den här veckan) och att jag ska vara överallt samtidigt. Om det är så eller om det är press som en del volontärer lägger på sig själva vet jag inte. 


Jag är glad att vara här och ser fram emot vad den resterande tiden ska erbjuda!

Oliver

1 kommentar:

  1. Pressen kommer nog att avta betydligt när lovet är över, så håll ut!

    --Torbjörn

    SvaraRadera