tisdag 18 maj 2010

Malin säger hejdå!

Nu har jag lämnat Phyllis Memorial för denna gång. Innan jag åkte tyckte jag att vi skulle ha en liten avskedsmiddag på Phyllis. En slående favorit bland barnen är helt klart Chapati bröd som de brukar få på högtider som påsk etc. så det blev ett givet val. Jag och Auntie Sara åkte in till Nakurus lokala frukt och grönsaksmarknad för att inhandla vad vi behövde till middagen. Vilken marknaded! - här finns verkligen alla frukter och grönsaker man kan tänka sig, och i en enda salig röra! Vi bestämde oss iallafall för att vi skulle göra en potatisgryta med morötter, ärter, kål och tomat, mums! Det tog nästan en hel dag att förbereda allt! Ni kan ju tänka er att det tar ganska lång tid att baka bröd till mer än 100 personer när man dessutom gör det över öppen eld. Men gott blev det och det kändes nästan lite som svenskt julbak när hela personalen stod och knådade, kavlade och stekte chapati.
Det belv en mysig kvall med många kramar och en sista kopp chai i köket med personalen. Det komer jag verkligen att sakna! Och de mysiga kvällarna i flickorna och pojkarnas sovsalar med sagoläsning..

Har haft en fantastisk tid här och jag tar med mig många minnen hem fyllda av skratt glädje och värme. Det har varit en sådan upplevelse som jag bär med mig hela livet. Otroligt givande, lärorikt och framförallt roligt!
Så nu tackar jag för mig och önskar kommande volontärer lycka till på Phyllis. Och njut av tiden här - det går så himla snabbt!!

Kramar från Malin Siljing




Chapatibak!!



Chai-drickande i Köket.




Fina fingrar - Malin och barnen har tagit på nagellack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar