fredag 6 november 2015

Perfektion

Efter en jättehärlig dag med badutflykt till poolen i Olo-Ika kom jag hem och var så trött. Jag gick och hämtade två gitarrer och slog mig ner i gräset tillsammans med några av barnen. De ville genast öva på det de lärt sig under lektionerna och lär gärna också varandra. I den stunden, när kvällssolen värmde skönt, någon kröp upp i mitt knä och ville mysa och det spelades Michael Jacksson och One direction sånger på gitarrerna, då kändes allt liksom perfekt. Alla fina relationer som skapats, alla skratt och kramar, kärleken jag känner för barnen blev så verklig och påtaglig. Samtidigt slog det mig jag att det inte är alltför lång tid kvar tills jag ska åka och även om jag längtar efter familj, vänner och mitt liv hemma känns det väldigt jobbigt att lämna.

 
Förutom poolbesöket med ett gäng killar i söndags har jag i veckan besökt skolan och fick möjlighet att hålla i lite sångövningar i klass 5, på kvällarna har vi spelat alla möjliga bollsporter, fotboll, brännboll, doppboll, basket och volleyboll! I tisdags anlände de nya volontärerna Jenny och Clara som jag redan trivs superbra med. I slutet av veckan går barnen på lov och då kommer livet här se ganska annorlunda ut, barnen får mycket mer fritid och dessutom åker de barnen som bor här på internat under skolterminerna hem. Jag ser fram emot att kunna anordna fler aktiviteter och göra utflykter under min sista tid här och ett stort avskedskalas är redan i planeringsstadiet! 
 


/Ellinore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar