lördag 31 oktober 2015

Festliga fördomar!

En fördom, positiv dock, som jag tror många har om människor från Afrikanska länder är att de ofta är väldigt musikaliska och dansanta. Jag kan av erfarenhet säga att detta absolut gäller kenyaner i alla fall! Det spelas musik vart man än går och de flesta jag mött tycks helt sakna rädslan för att göra fel när det kommer till sång och dans. Att de flesta barnen här på Phyllis älskar att sjunga märkte jag på en gång när jag kom hit och i söndags när vi anordnade ett riktigt disco förstod jag också hur mycket de älskar att dansa! 

Vi började med att äta popcorn och leka med ballonger, med lite fantasi lyckades vi dessutom konstruera en blinkande discokula. Sedan drog dansen igång och vi höll på tills alla var helt svettiga och trötta. Om det är svårt att ta bra bilder på barnens mörka ansikten i solljus, är det en dubbel svårighet att göra det i mörker. Förhoppningsvis ser man ändå hur roligt vi hade! 
 


 
 

Nu är jag ensam volontär på plats och det känns väldigt konstigt då vi varit två under hela min tid men tur är att man aldrig är ensam eller har tråkigt här. 
 
/Ellinore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar