tisdag 22 april 2014

Olivers första vecka på Phyllis!

Min första vecka på Phyllis är överstökad och det är så mycket jag skulle vilja säga, men jag är helt fylld av nya intryck och upplevelser att jag inte kan få ut någonting alls.

Jag anlände till Phyllis samma dag som barnen fick 3 veckors lov. Primary boarders åkte hem och highschool boarders kom till barnhemmet. Till en början är det otroligt mycket namn och ansikten att lära känna men för varje dag så får dessa ansikten ett namn och en personlighet.

Att hitta sin roll på barnhemmet är ganska svårt i början. Alla är vi olika individer med olika personligheter och vi besöker barnhemmet under olika omständigheter. Som ensam volontär utan någon som kan visa dig "grunderna" har det varit svårt att göra något större innan jag känner till närområdet. Vi har spelat fotboll, kubb, kort, hoppat hage och rep. När det är så många barn och när alla vill delta i allt så är det lätt att det bli lite kaosartat vid aktiviteterna. Jag antar att jag kommer att komma in i det och lära mig att hantera situationerna bättre.

Jag öppnade biblioteket igår och det var tråkigt att se att böcker låg i en röra på golvet bland andra prylar. Jag planerar att städa upp och organisera allting inom kort.
Jag och några av barnen gjorde en kort utflykt till "Rafiki", en plats som inte alls är något speciellt men för barnen är det så härligt att bara byta miljö i en timme och fika lite. Bilder kommer att komma så snart jag lyckats laga min telefon.

Hej!


/Oliver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar