lördag 5 april 2014

Möt vår nya volontär - Oliver!

Mitt namn är Oliver Hultqvist, jag är 21 år och bor i Västerås.
Jag har under de senaste 2,5 åren jobbat som maskinoperatör på ett företag i Västerås, men har nu inför min resa till barnhemmet sagt upp mig för att efter det hitta något annat. 
Jag är lite av en "konstnörd" och försöker konstant balansera in fotografering, film, tecknande och musik i min vardag. Min största passion är musiken då jag spelar en del olika instrument, främst piano och gitarr, och sjunger när ingen hör på. 

Det är svårt att säga vad jag förväntar mig av min vistelse på barnhemmet, för ingenting blir någonsin som man förväntar sig. Men jag kan säga att jag hoppas att jag kan bidra till en del skratt och stöd för barnen samt vara en avlastning för personalen. För min egen del hoppas jag att jag får en djupare förståelse och större perspektiv över saker och ting här i världen. 

Inför min resa har jag ordnat en middag för släkt och vänner där jag bjöd på mat & dryck och mina gäster fick då donera en summa pengar som jag tar med mig till barnhemmet. Jag planerar att efter min vistelse på barnhemmet träffa några svenska skolklasser och prata om hur andra barn har det ute i världen samt få en artikel publicerad i lokaltidningen. 

Vänliga hälsningar 
Oliver Hultqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar