söndag 20 november 2011

Välkommen André

Hej,

Jag är nästa person som får glädjen att åka ner på barnhemmet nu på lördag (19/11). Jag heter André och jobbar som flygledare på Sturup. Min resa med Kampi Ya Motos Barn började förra julen när jag sökte på nätet efter organisationer som skickar volontärer. Jag hade min kravbild och den fyllde Kampi Ya Motos Barn mer än väl. För mig var det viktigt att organisationen känns stabil och att man kan se att pengarna gör nytta där de behövs. Efter att det blev bestämt att jag skulle åka till barnhemmet har jag hållit mig aktiv i aktivgruppen. Mötena har varit många och efter bla en loppis avslutades det hela med en fantastisk välgörenhetsfest i lördags. Om jag inte redan ville åka blev jag helt såld efter Sabines fantastiska tal/historia om barnhemmet i lördags. Jag kommer vara på barnhemmet i 3,5 månad. Folk brukar alltid fråga vad man har för förväntningar och jag tycker det är en svår fråga. Jag är iaf spänd på hur det kommer vara. Vad kommer jag tycka om barnen och vad kommer de tycka om mig? Men jag tror min vistelse kommer bli ett minne för livet. Jag ska även försöka fortsätta jobbet med utvecklingen av datoranvändandet. Skype hoppas jag kan bli ett populärt program så faddrar och barnen kan prata med varandra live utan att behöva göra den långa resan ner till barnhemmet.

Kramar
André

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar