tisdag 13 maj 2014

Den lugna vardagen på Phyllis

Första veckan tillbaka i skolan för barnen har passerat. Det är minst sagt annorlunda från när barnen hade lov och var hemma hela dagarna. Barnen går i skolan, kommer hem och har någon timme fritid, sen är det middag följt av läxläsning. 

Dagarna fylls med mycket dötid om jag inte hittar på lite sysslor. Jag hackar grönsaker, diskar kanske, är med och hjälper till med kossorna, sen finns det inte så mycket att göra tills barnen slutar. Jag kanske drar igång något större projekt snart så jag har något att göra. 

Jag bytte strängar på 3 gitarrer som finns på Phyllis. Jag har haft några gitarrlektioner med de äldre men har en vision av att ha lite mer organiserade lektioner med några av barnen. 
Pressen om att hela tiden göra saker har uppenbarligen släppt nu när barnen knappt är hemma. 
Nu saknar jag dem istället och har insett att tiden flyger här och att det gäller att värdera den väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar