fredag 30 april 2010

Simning i Kabarak och överraskningsbesök!

Hej igen allesammans,

Tiden går verkligen fort när man har roligt och det börjar redan närma sig slutet för mig.. Känns tungt att det bara är två veckor kvar nu, kommer sakna den härliga gemenskapen och livet på Phyllis.
Det är otroligt hur öppenhjärtat jag blivit mottagen, den värme och kärlek som jag hittat här är verkligen något speciellt och någt jag kommer att bära med mig hela livet. Men jag ska inte bli allt för sentimental än, det är ju trots allt tid kvar och den ska utnyttjas!

Veckan som gått har varit händelserik! Började med att Olof, volontär från förra året (och vän till mig) dök upp och överraskade oss alla. Han har varit och rest runt i Asien men bestämde sig för en "avvikare" sista tiden och kom tillbaka till Kenya och Phyllis. Både personalen och barnen blev överlyckliga att få se honom igen! Det blev en massa kramar, skratt och uppdateringar om vad som hänt både här och i Sverige.

Jag skrev sist att vi skulle iväg till Kabarak för aktiviteter och det har det blivit en del av. Nu har alla fått komma iväg på simning, vilket har varit hellyckat! Vi tog med oss ca 20 barn åt gången och hade tillgång till hela poolen helt för oss själva, lyx! Det blev både skoj och stim och lite simträning! Nu ska vi försöka komma ivaä och sporta lite också som jag även nämnde i förra inlägget. Det måste ju bli lika för alla barnen så vi tar det i tur och ordning!

Ikväll blir det disco på Phyllis och då blir det en massa dans och sång :)

Varma hälsningar

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar