tisdag 13 april 2010

Hejsan från Malin

Hejsan!

Nu har jag antligen anlänt till barnhemmet och alla härliga barn! Jag heter Malin, är 20 år gammal och kommer från Malmö trakterna. Jag kan med glädje berätta att jag ska bo här på Phyllis i 2 månader och det ser jag verkligen fram emot!

Har redan hunnit vara här en tid nu, och det har varit en tid fylld av nya upplevelser och människor! Hjärnan går på högvarv med att bearbeta allt, men det är bara härligt.
Har verkligen blivit varmt välkomnad här och det känns redan som att jag har börjat komma in i livet på Phyllis. Barnen var lite blyga i början men det märktes att de tycker att det är väldigt kul när det kommer nya volontärer till barnhemmet. De är måna om att man ska trivas och hjälper mer än gärna till att förklara olika saker och visa hur allting går till. Många av barnen frågar ocksa om volontärer som varit har tidigare, vilket är roligt!

Det är full fart på det här stället och i onsdags var det skolmästerskap i fotboll, basket, volleyboll och handboll pa grundskolan Kampi ya Moto. Tillsammans med 2 lärare och 10 elever, som hade kvalificerats vidare efter uttagningar, åkte vi dit och det gick riktigt bra för barnen. Pojkarna vann fotbollen och flickorna vann i basket!!

I fredags fortsatte tävlingarna och 6 elever från vår skola gick vidare och får i nästa vecka åka till Nakuru och tävla. De är självklart jätteglada och stolta över detta!

Annars försöker jag att bara vara på barnhemmet och anpassa mig till livet här. För varje dag som går känns det som att man kommer lite närmare barnen och det märks att de börjar slappna av lite mer omkring mig. Nu ska jag bara försöka lära mig alla namnen också, men det kommer väl snart!

Varma hälsningar från

Malin Siljing






Malin och Baby Ruth (som inte är så liten längre!) ritar i målarböcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar