fredag 11 januari 2019

Jul och Nyårsfirande vid Phyllis

Jul på Phyllis är en annan upplevelse än i Sverige, det syns inte att det är jul. 
Ni vet, varmt väder, ingen direkt julpynting. 

Juldagen firades med en stor middag, med barnen och en del grannar. Vid såna här middagar känns det som att barnen kan äta hur mycket som helst, de bara älskar det.

Och sedan blev det allsång som det alltid blir här, de älskar verkligen att sjunga. 


Därefter var det dags för tomten, vilket var jag. Inga problem tänkte jag, men när jag fått på mig tomte kläderna och en kudde till mage, visste jag bättre. Det är fruktansvärt varmt och det är ju många barn, så många julklappar blev det ju med!

På kvällen var det dags för dagens stora höjdpunkt; Julhälsningar som skickats från Sverige, från gamla volontärer. Vi såg klippen flera gånger, de var så glada över att se och höra alla vänner igen. Vänner är mer värt än alla presenter i världen ❤️

Några dagar senare var det ju dags för nyårsafton, vilket många sett fram emot mer än julen. Hela områdets barn och ungdomar kom, för att fira med oss, runt 200 kids skulle jag tro.



Det blev disco och en lång gudstjänst med mycket sång och dans. Det blir väldigt häftigt när 200 barn klämmer i och sjunger. 

Och sedan tändes en brasa att värma sig runt, i den kalla natten. Framförallt att alla områdets barn och ungdomar kom, uppskattade barnen mycket, de har inte träffat dem på väldigt länge. 

På nyårdagen, blev det stor middag, de flesta barnen hade sovit över då de firat långt in på natten. Det är verkligen imponerande av personalen här att få ihop all mat till detta. 

Skolan börjar denna veckan, vilket är otroligt efterlängt. Som de har längtat, efter kompisarna, men framförallt att ha något att göra, inte bara hänga på Phyllis liksom. De är även väldigt sugna på att lära sig nytt och få bättre betyg detta året. Det bubblar verkligen hos barnen.


Robert 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar