lördag 29 augusti 2015

Möt vår nya volontär, Elin!


Jag sitter vid köksbordet och dricker mitt alltid så välbehövliga morgonkaffe i min lägenhet i Vingåker. Först nu, slår det mig att om bara några dagar kommer mina morgonrutiner att se helt annorlunda ut. I 2 månader framöver kommer mitt trygga ”Svenssonliv” att bytas ut mot något helt annat. 

Jag heter Elin Gillstam, är 20 år och uppväxt i Katrineholm. Jag tog studenten från Europaskolan i Strängnäs för lite drygt ett år sedan och tar mig sedan dess runt på olika timanställningar och vikariat. Jag antar att man skulle kunna titulera mig som försäljare, lärare, kock, städerska och förskolelärare, allt på samma gång. Jag tycker om att resa, träna, laga mat och att sjunga. Jag har sysslat med sång så länge jag kan minnas. Solo, i kör, i band och för tillfället i en Acapella-grupp, en erfarenhet jag hoppas att få dela med mig av på barnhemmet.

Jag har gjort ganska många utlandsresor i mitt liv, dock aldrig en resa av den här karaktären. Jag har nog därför lite svårt att veta vad jag kan förvänta mig. Jag hoppas att få uppleva mycket skratt och lek, nya erfarenheter och lite nya perspektiv på livet.  

Inför resan har jag bl.a. haft en loppis till förmån för barnen på Phyllis Memorial. Jag hoppas att efter min resa kunna dela med mig av mina erfarenheter från barnhemmet till skolor här i Sverige. För att visa hur andra människor lever och för att inspirera andra till att själva ge sig ut och se världen.

Vi ses snart igen, då i en annan vardag och på en annan kontinent. 

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar