tisdag 9 april 2013

Köttbullar och disco


God dag käre medborgare.

Här kommer ett av mina avslutande blogginlägg, för mina 23 veckor på Phyllis börjar nå sitt slut.
Det har varit en otroligt rolig tid som jag har spenderat här och jag måste säga att dessa 23 veckor bara har flugit fram.

Men känslorna lämnar vi till det absolut avslutande inlägget som kommer vid ett senare tillfälle.
I helgen var det Uncle Tobias Goodbye dinner and disco. Jag och Frida rullade 660 köttbullar så att allesammans skulle få avnjuta 5 stycken var. Till detta serverades det pilau, friterad potatis och grönsaksstuvning. Det var riktigt gott må jag säga. Till efterrätt fick de chokladbollar, fruktsallad och kakor. Så vi har även hunnit med att rulla drygt 400 chokladbollar. Sen dansades det så det stod härliga till när matsalen förvandlades till ett dansgolv. En riktigt bra avslutande helg för mig.





I övrigt har det varit fotbollsspelade och mycket tid med barnen. Oj vad jag kommer att sakna dessa underbara små filurer.

Nej nu ska jag avsluta det här innan det blir allt för många tankar.

Vi ses snart kära vänner.
Ta hand om er till dess.

Kram Uncle Tobias

1 kommentar:

  1. Tack Tobias för att du delat med dig av din tid på barnhemmet, det har varit toppen att följt bloggen.
    Idag 11:e april så landar du på svensk mark med en stor bunt av erfarenhet och en massa goda, härliga minnen. Vilken upplevelse du har varit med om, verkligen ett minne för livet.
    Jag är övertygad att t.o.m Farmor Lisa och Tant Siv ler uppe i himlen och är stolta över din insats.
    Tack för att du finns och välkommen hem.

    PS Champagnen ligger i kylen.
    Kram från Styvmor :-)

    SvaraRadera