tisdag 2 april 2013

Ett tråkigt inlägg

Hej på er där hemma.

Detta inlägg kommer att handla om den tråkiga händelse som inträffade natten mellan onsdag och torsdag förra veckan, dvs 20-21 mars.
Jag låg och sov i godan ro precis som alla andra nätter, men ca 0240 väcktes jag utav att två vilt främmande män kommer in i sovrummet och lyser på mig med ficklampa. De säger åt mig att samarbeta så att de inte behöver göra mig illa. Dessa män är beväpnade med machete, någon slags hemmagjord kofot samt träklubbor. De tvingar till sig mina pengar samt tar mina båda kameror som innehåller mina 5000 bilder som jag tagit under mina då 20 veckor här, de tar även två telefoner och lite annat småkrafs.
Men som ni då förstår så numera står jag här utan kamera och alla mina bilder är spårlöst borta.
Händelseförloppet under natten med inbrott och polis och så kommer jag inte skriva här för det blir för långt.
Men efter att detta hänt bodde jag några nätter hos Jacinta samt hos Wendo och Shaees. Jag var på Phyllis på dagarna men sov borta. Men sedan i måndags så sover jag på Phyllis. Den nya volontären Frida är här nu samt att tre av de äldre killarna sover i gästhuset för att jag ska känna mig något så när trygg.

Ja nu vet ni iaf vad som har hänt. Jag har nu endast två veckor kvar och det var verkligen inte såhär jag ville avsluta min i övrigt underbara tid på Phyllis. Men jag ska verkligen göra det bästa av situationen och försöka njuta så gott det går.

Var rädda om er därhemma.
/Uncle Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar