fredag 14 september 2012

Ny volontär anlände till Phyllis igår, 13/9

Hej!
Mitt namn är Tove Karlsson och jag kommer från en liten stad i Småland, Nybro, där jag är uppväxt tillsammans med fyra syskon. För  tre år sedan flyttade jag till Göteborg för att studera till lärare vid Göteborgs universitet, vilket jag fortfarande gör och trivs väldigt bra med.
Jag kommer om ett par dagar landa i Nairobi för att sedan fortsätta min resa till Phyllis memorial där jag kommer att stanna i tre månader. Resfeber har jag jag såklart och nervös över alla nya möten med såväl människor som med den Kenyanska kulturen är jag definitivt. Det är svårt att föreställa sig hur de närmsta månaderna kommer att bli, men jag är säker på att få träffa fantastiska människor, få nya erfarenheter och ha otroligt rolig, vilket räcker gott och väl för mig.
Väl på Phyllis memorial hoppas jag att få ta del och lära mig av hur vardagen är på barnhemmet. Min förhoppning är också att kunna ge något tillbaka, hjälpa till där det behövs och göra allt för att både jag, personal och barn ska få tre fatnastiska månader.
/Tove
2012-09-10

2 kommentarer:

  1. Väntar på uppdateringar och bilder :D

    SvaraRadera
  2. Hej Tove,

    Hoppas du har det bra i underbara Kampi ya Moto. :)

    Jag och min vän Anne var och hälsade på barnen i maj detta året. Pojkarna fick då spela in en film med min kamera som jag lovade att fixa i datorn och skicka till dem. Tror du att du kunnat visa barnen filmen på din dator om jag skickar länken? Hade varit kul!

    Bästa hälsningar,
    Hanna

    Ps. skriv gärna till hannaoegren@gmail.com

    SvaraRadera