onsdag 15 februari 2012

Ny volontär till Phyllis!

Hallå!

Jag heter Jonatan, är 25 år gammal och kommer från Uppsala. Den 16:e februari landar jag på Nairobis flygplats för att i närmare sex månader arbeta som volontär på Phyllis Memorial Children's Home.

I sex år har jag arbetat som boendeassistent för barn och ungdomar med funktionshinder. Detta är något som jag har trivts väldigt bra med, men jag har också känt att jag vill få nya erfarenheter och upplevelser.

Jag är väldigt intresserad av människor, kulturer och andra länder, och har under en längre tid funderat på detta med volontärarbete. Jag hittade informationen om Phyllis på internet och kände verkligen att det kunde vara något för mig. Jag ska bjuda på mig själv och förhoppningsvis kan jag bidra med något.

Jag ska erkänna att jag är nervös inför min resa. Det känns nästan lite overkligt. Men samtidigt känns det så bra och det ska bli intressant, lärorikt och givande. Jag vet att denna resa kommer kommer att påverka mig starkt.

Ha det bra!
Med vänlig hälsning
Jonatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar