torsdag 21 oktober 2010

Disco och religionsamtal

Vi hade ett lyckat disco i lordags (smatt trotta efter dagen pa festivalen). Det var harligt att se barnen uppspelta och dansanta. De vet verkligen hur de ska rora sig! Vi bjod pa saft och klubba och alla fick varsin ballong. Vi dekorerade aven med ballonger. Vi hade kopt Shakira och den spelades flitigt. De ar som tokiga i Waka waka, Whenever wherever och Yoir hips don't lie. Vi startade det hela med att sjunga Har kommer Pippi Langstrump som de gillar och sedan hade vi limbo. Vi hade satt upp tva affischer om att det skulle bli disco samma dag och de sag fram emot det. Fotona vi tog ar mycket suddiga for sanden och dammet fran golvet steg snabbt i luften och jag tror att jag fick min hosta fran denna fantastiska kvall.

Det har roligt att prata med barnen om religion. De ar sa inne i att det ar gud som har skapat varlden att de har svart att se att andra kan tro nagot om Big bang och evolutionen. Det ar ju bara en teori. Det som star i vetenskapsbocker inkl deras skolbok ar bara teori och inte sant. Bibeln ar den sanna boken och vi diskuterar och diskuterar detta. Trots allt respekterar de mig och min tro och jag ar en god manniska aven om jag inte tror pa gud. Ett par tjejer har sagt att man blir banned om man inte tror pa gud. Jag sa att det lat inte sa roligt for mig att bli banned, men som sagt sa ar jag anda en bra manniska. Vi kommer att fortsatta prata om detta, det ar jag overtygad om.

Jag vet tyvarr inte hur jag far upp bilder pa bloggen. De kommer en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar