tisdag 1 juni 2010

Ny volontär på väg ned - Träffa Joakim från Malmö/Piteå!

Hej!
Jocke Österberg här.
Jag ska åka till barnhemmet 10 juni!
Helvete vilket äventyr det ska bli, jag är så otroligt laddad!
Vem är då Jocke?
Jag är en 26-årig kille från Malmö som älskar fotboll, Zlatan och roliga saker.
Typ.
Jag har precis studerat färdigt min journalistikutbildning.
Jag ville först bli sportjournalist men det senaste året har jag hållt på med stand-up comedy. Var jag tar vägen i slutändan får framtiden utvisa.
Just nu är jag redo för att utforska omfamna världen och barnhemmet som är första stoppet.
Jag har fotbollen i blodet och det kommer att vara mitt main massion under mina tre sommarmånader i Kenya.
Spela fotboll, använda fotbollen som internationellt språk och pedagogiskt instrument. Fotbollen är den ultimata symbolen för det gränslösa i vår underbara värld. Alla kan spela, alla kan vinna.
Jag tror nog att jag kommer att komma med lite annorlunda influenser till barnhemmet än vad de är vana vid.
Jag är bestämd och ambitiös.
Detta är inte tre månaders semester.
Kidsen ska få lära känna mig, lära sig av mig, respektera mig men framför allt ha fantastiskt kul med mig!
Jag kommer åka därifrån som en bättre människa, förhoppningsvis kommer jag att ha lämnat något avtryck hos kidsen.
Jag kommer bl.a att ha med mig 10 fotbollar.
Jag kommer att berätta mer och mer för var vecka som går.
Joga bonito.
Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar