måndag 11 januari 2010

Nu är det dax igen - Cecilia, volontärsamordnare för Phyllis Memorial, åker ned igen!

Nu är det dags för mig att åka tillbaka till mitt älskade barnhem! Jag heter Cecilia och jag är för närvarande aktiv inom Kampi ya Motos barn och volontärsamordnare, men även jag längtar efter barnen och har nu fått chansen att åter besöka dem. Jag åker den 20:e januari vilket är väldigt snart och jag har turen att få åka ned med Sabine Gartner, som är en av föreståndarna för barnhemmet. Jag var på barnhemmet för ca 1 år sedan och då var jag där tillsammans med Elna Fredriksson, nuvarande faddersamordnare, och vi hade jätteskoj. Vi lekte och pärlade med barnen, rensade ris och umgicks med personalen. Vi satte upp klädlinor, städade sovsalar och hjälpte till i skolan bland mycket annat. Allt var så spännande och nytt, men nu känns det som att komma tillbaka till sin egna STORA familj. Mitt fadderbarn väntar på mig har hon berättat och det ska bli extra roligt att besöka henne och se hur det har gått under året. Vi har mycket att ta igen. Jag längtar även efter att se om de minsta barnen kommer ihåg mig – jag hoppas det!

Denna resa kommer att bli lite annorlunda, jag kommer som sagt att åka med Sabine och tillsammans ska vi se hur mycket det kan kosta att borra en brunn på barnhemmet, vad ett nytt hus till personalen kan kosta, om vi kan bygga nya toaletter med mera. Två av våra volontärer som snart ska åka ned, Emma och Sofia, har också fått en stor summa från Rotary i Gävle att spendera på barnhemmet och tillsammans ska vi fundera ut hur vi bäst kan använda dessa. Ett förslag är att fylla vårt nya bibliotek med massor av böcker och material, och förhoppningsvis kommer det att bli så!

Vi hörs av snart igen!

Vänliga hälsningar Cecilia Schubert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar