lördag 10 oktober 2009

Sandra bloggar

Här på Phyllis så går det och är det som vanligt. Unn, svensk volontär från Stockholm är här nu. Ska vara har i 2 månader. Försöker att hjälpa henne så gott jag kan så att hon kommer lättare in i det. Det är mycket att ta in och helt plötsligt känner jag mig gammal här.. haha!

Vårt schema ser ut som följer: mellan 8 och 10 är vi i skolan. Jag har som sagt special undervisning med dem barnen som behöver det. Sedan är det hjälp i köket och lek med barnen.
Fotbollsskolan rullar på och jag tror nog alla tycker det är roligt. Även jag tycker det är roligt med fotbollen och barnen har hemskt roligt åt mig.. : ) Men vad bjuder man inte på!

Vi har även varit en del på sjukhuset, då barnen har fått vattenkoppor. Det är inte som hemma som sagt och dem är inte så pedagogiska.. men med hjälp av lite karameller och ett mysig kram blev det genast bättre!

Imorgon ska Robert ha en avslutnings lektion för eleverna och sedan blir det lite fest med god mat. Jag och Unn ska baka 400 st chokladbollar (!) som vi ska bjuda på. För jag fyller år på tisdag!!! :)


Ikväll kommer även 8 st killar från bygg programmet i från ett Gymnasium i Halmstad och ska bygga ett bibliotek till Phyllis. En god gärning måste jag säga..!!

Men annars rullar allting på och vi trivs.. Men det är lite kallt här nu. Men om det är för att regn är på väg så uppskattar vi det kalla. Vi alla hoppas på regnet!

Ni får ha det så bra och kommer höra från mig snart igen!

Kram på er alla.!
Kwaheri! (hejda)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar